دستگاه های تولید زغال فشرده

کوره جی پلاس

کوره زغال فشرده (کومپیند)

نوع حرارت دهی از ینوسی به چرخشی و موجی
کوره مخصوص بریکت و زغال فشرده
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
کوره جی پلاس

دستگاه اکسترودر

شکل هندسی قالبی داخل سیلندر
100% گازگیری کامل و 100% بدون خامی
2 نوع گیربکسی وتسمه ای
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید
کوره جی پلاس

پرس هیدرولیک

توانایی تولید 400 الی 1000 کیلو زغالی
تنوع در شکل هندسی زغال
توانایی تولید زغال قلیان با خاکه زغال
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

راه اندازی خط تولید زغال فشرده و راهنمای آن

در این مقاله قصد داریم تولید زغال فشرده و روند کلی تولید زغال فشرده و قیمت دستگاه زغال فشرده را با کوره زغال پاسارگاد برای شما بیان کنیم.
در این مسیر حتما باید در مورد کسب و کار تولید زغال فشرده، کارگاه های خط تولید زغال فشرده و دستگاه زغال فشرده اطلاعات داشته باشید.زغال یا ذغال ؛ این محصول کاربردی برای راحت ‌تر کردن امور جهت تولید آتش؛ اختراعی که سال‌ های زیادی است مورد استفاده قرار گرفته و می‌ گیرد.

خط تولید زغال فشرده

شرکت های تولید کننده زغال در خط تولید زغال فشرده از کوره های صنعتی و دستگاه و کوره های زغال متنوع استفاده می کنند که به گفته شرکت های سازنده ی آن ها هر یک از این کوره ها و دستگاه های زغال ساز در نوع خود بهترین بوده و مرغوب ترین و با کیفیت ترین زغال را تولید می کنند .
متاسفانه افرادی که قصد راه اندازی خط تولید زغال فشرده را دارند بدون اطلاع از نحوه استفاده و کارایی هر یک از این دستگاه ها اقدام به خرید کرده و خط تولید زغال فشرده خود را راه اندازی می کنند.

تولید زغال فشردهراه اندازی خط تولید زغال فشرده

هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده در کشور به دلیل ارزان و فراوان بودن مواد اولیه سود بسیار خوبی را به همراه دارد.

مناسب ترین زغال برای صادرات، زغال فشرده می باشد که بسیار در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و هم چنین ترکیه و روسیه و دیگر کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانید: خرید کوره زغال بدون دود

برای تولید این نوع زغال و هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده حدود نود درصد را خاک زغال و ضایعات چوب تشکیل می دهد و 8 درصد آن را آب و تقریبا یک الی دو درصد از آن را چسب زغال تشکیل می دهد . چسب زغال معمولا از مواد طبیعی جهت چسبیدن مواد اولیه مخلوط شده استفاده می شود.

در خط تولید زغال فشرده ابتدا مواد اولیه را در دستگاه خرد کن به قطعات ریز تبدیل می کنند و بعد از آن در دستگاه میکسر مخلوط کرده و با اضافه کردن چسب مخصوص زغال برای قالب زنی به دستگاه پرس منتقل می کنند.

در پایان زغال های فشرده تولید شده را در دستگاه خشک کن قرار داده تا کاملا خشک شوند .
برای اطلاع از هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده می توانید با مشاورین کوره سازان پاسارگاد در تماس باشید و از راهنمایی های افراد متخصص و کار بلد در این مجموعه استفاده لازم را داشته باشید.

خط تولید زغال فشرده در صورتی که با اطلاع کامل از هزینه ها و استفاده از مواد اولیه مناسب انجام شود علاوه بر اینکه سود بالایی برای تولیدکنندگان زغال فشرده به همراه خواهد داشت، باعث اشتغال زایی بسیاری از افراد نیز خواهد شد و هم چنین میزان هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده و هزینه های جانبی کاسته خواهد شد.

به طور کلی خوب است بدانید که روند تولید زغال فشرده به دو بخش تقسیم می ‌شود که توضیحاتی را درباره آن در ادامه ذکر خواهیم کرد.

روند تولید زغال فشرده

خط تولید زغال فشرده دو روش انجام می ‌شود ؛ یکی از این روش ‌ها تولید زغال فشرده با استفاده از چوب می ‌باشد و دیگری تولید زغال فشرده با استفاده از ضایعاتی مانند خاک اره یا خاک زغال است که زغال به دست آمده از این روش زغال فشرده یا بریکتی و یا اصطلاحا چینی نامیده می شود. در ادامه انواع دستگاه زغال فشرده را معرفی میکنیم.

انواع دستگاه زغال فشرده

کوره‌ زغال فشرده کومپیند

بعد از فشرده سازی مواد خاک اره ،خاک زغال ،پوست گردو توسط دستگاهی به نام اکسترودری عمل تبدیل مواد خام به زغال در کوره‌ای به نام کومپیند انجام می‌شود.
در کوره زغال فشرده کومپیند به صورت تضمینی 100% گازگیری کامل و 100% بدون خامی، زغال یا زغال فشرده تولیدی به بهره برداری خواهد رسید. تا به اینجای کار سه قسمت کوره‌های صنعتی را برای شما توضیح دادیم؛ اکنون به سراغ تولید زغال فشرده می‌‎رویم.

تولید زغال فشرده یا بریکت

در این بخش دو مدل خط تولید زغال وجود دارد؛ یک مدل از این خط تولیدها با استفاده از خاک زغال صورت می‌پذیرد که خط تولید پرس هیدرولیک نامیده می‌شود و دومین خط تولید نیز با بهره‌گیری از خاک اره و پوست گردو و خاک زغال انجام می‌شود که دستگاه تولید زغال اکسترودری نام گذاری شده است:

خط تولید زغال پرس یا خاک زغال

مواد اولیه در این خط تولید، خاک زغال می‌باشد و از آن زغال تولید می‌شود که کیفیت مطلوب و رضایت بخشی را دارا است.

از خاک زغال می‌توان زغال قلیون و زغال کبابی به دست آورد؛ خوب است بدانید که در حالت معمول از این زغال به عنوان زغال قلیان و مجلسی استفاده می شود.و در تمامی کشورها من جمله ترکیه ،امارات و عمان و قطر و بخشی از عراق از این زغال استفاده میکنند. دستگاه تولید زغال پرس قابلیت تولید زغال به هر شکل هندسی و ابعلادی را داراست. درباره تولید زغال کبابی بیشتر مظالعه کنید.

خط تولید اکسترودری

در دستگاه تولید زغال فشرده اکسترودری تولید مواد اولیه به کار گرفته شده، پوست گردو و خاک اره و خاک زغال می‌باشد که نسبت به کاربرد و کارایی‌اش، به صرفه می‌باشد. در این خط تولید برای تولید زغال فشرده باید خاک اره و پوست گردو با یکدیگر ترکیب و فشرده سازی شوند.
در این خط تولید تنها زغال ‌های چهار گوشی که وسط آن ‌ها سوراخ است تولید می‌ شود و به دلیل اینکه زغال ‌های بریکت مواد فشرده سازی خام هستند، برای تبدیل به کربن شدن باید درون کوره قرار بگیرند.
تبدیل به کربن شدن این زغال‌ ها به دو صورت انجام می‌ شود؛ یکی از این روش ‌ها سنتی می‌ باشد که با گل و کاهگل آماده‌ می‌شود که حرارت و شعله مستقیم به آن می ‌خورد و دیگری نیز به شکل کوره ‌های صنعتی می‌ باشد که کوره سازان به صورت تخصصی کوره زغال فشرده کومپیند را برای این کار به صورت تضمینی ارائه مینماید.

قیمت فروش دستگاه توليد زغال چينی

در راستای آشنایی با قیمت فروش دستگاه تولید زغال چینی در ادامه با دستگاه تولید زغال توپی ساخت کشور چین آشنا میشویم. در ادامه تولید زغال فشرده با دستگاه تولید زغال توپی چینی را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه تولید زغال چینی

در خط تولید زغال بریکت، چین به تازگی دستگاه تولید زغال توپی شکل را روانه بازار نموده است.
شکل بریکت های نهایی تولید شده به صورت گرد و بیضی خواهد بود.
مواد اولیه مورد استفاده این دستگاه خاک زغال، پودر زغال و پوسته های آسیاب شده است.
عاملی که در قیمت فروش دستگاه تولید زغال چینی توپی تاثیر گذار است، ظرفیت خط تولید آن می باشد.
این دستگاه قادر به تولید 1 تا 30 تن زغال در ساعت می باشد.
این دستگاه به طور گسترده ای در متالورژی ، صنایع شیمیایی ، صنایع مواد نسوز ، صنعت انرژی ، صنعت گرمایش و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
دستگاه زغال توپی ساز در بعضی کارخانه ها مانند صنایع زغال سنگ ، کارخانه فولاد ، کارخانه شیمیایی و غیره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

خط تولید دستگاه تولید زغال چینی

دستگاه نیرو را به دو غلتک منتقل می کند و سپس مواد را درون رول قرار می دهد.
وقتی مواد وارد محل اتصال دو غلتک می شود ، فشار غلتک روی مواد به اوج می رسد.
سپس مواد تحت فشار دو غلطک به درون قالبها فشرده می شوند.
عامل مهم دیگری که در قیمت فروش دستگاه تولید زغال چینی اثر دارد، شکل بریکت های تولید شده می باشد.
این بریکت ها را می توان به شکل توپ گرد ، شکل بیضی ، شکل بالشت ، شکل تخم مرغ ساخت.
غلتک ها شکل محصولات نهایی را تعیین می کنند، مشتری قادر خواهد بود هر غلتکی را که مورد انتظار اوست انتخاب کند و البته می تواند غلتک را مطابق انتظار خود تنظیم کند.
در خط تولید این دستگاه ابتدا مواد اولیه به کمتر از 5 میلی متر تحت فشار تبدیل می شوند.
سپس در میکسر دو برابر حالت عادی مواد اولیه و چسب به طور یکنواخت با هم مخلوط می شوند.
دستگاه این مواد را به بریکت تبدیل می کند.

تفاوت خط تولید پرس و خط تولید اکسترودری

اولین تفاوت این دو خط تولید، مواد اولیه‌ای است که برای تولید زغال فشرده استفاده می‌شود؛ در خط تولید پرس از خاک زغال استفاده می‌شود که کیفیت خوب و بالایی دارد و قابلیت گرفتن زغالی قلیونی با کیفیت مطلوب را دارد.
اما در خط تولید اکسترودری مواد اولیه مورد استفاده پوست گردو و خاک ارهو خاک زغال می‌باشد که زغال گرفته شده از این خط تولید نیز بسیار کیفیت خوب و تضمینی را دارد.
خط تولید اکسترودری نسبت به خط تولید پرس استهلاک بالاتری دارد و به فضای بسیار بزرگ‌تری نیاز دارد و به اصطلاح کثیف‌کاری بیش‌تری دارد. اما در خط تولید پرس شما به فضای کمتری نیاز دارید و مصرف برق در این خط تولید کمتر از خط تولید اکسترودری خواهد بود و به دلیل اینکه به صورت دیجیتال
می‌باشد، به هیچ عنوان کثیف‌کاری نخواهد داشت.

نکاتی درمورد دستگاه تولید زغال فشرده

اگر بتوانید نیازهای منطقه خودتان را بشناسید، یعنی بدانید که در آن منطقه چه نوع زغالی مورد استفاده قرار می‌‎گیرد و مردم آن‌جا به چه نوع زغالی بیشتر نیاز دارند، می‌توانید خط تولید و کارگاهی بسیار پر سود داشته باشید.
امروزه به دلیل فراوان بودن چای‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها و به طور کل وجود غذا‌هایی که در پختن آن‌ها از زغال استفاده می‌شود و در واقع میل بالا به تهیه‌ غذا به صورت سنتی، راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده می‌تواند اوضاع مالی و کاری شما را بسیار خوب کند و در سطح بالایی قرار دهد.
امروزه در کشور ایران و دیگر کشور‌های اروپایی، از زغال استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود و به دلیل کمبود دستگاه تولید زغال فشرده در سراسر کشور، راه اندازی یک خط تولید زغال فشرده می‌تواند بسیار پر سود باشد.
داشتن کارگاه تولید زغال فشرده و می‌تواند شغلی بی دردسر و البته پر سود برای افراد جویای کار باشد و به دلیل نیاز مداوم کشور و صنایع مختلف به زغال، این خطوط تولید از کار نخواهند افتاد و در صورت اقدام، همواره در حال تولید و فروش زغال و حتی صادرات به کشور‌های دیگر خواهید بود.
ساخت یک کارگاه و داشتن خط تولید نیاز به سرمایه زیادی ندارد و آموزش خیلی زیادی هم نمی‌خواهد؛ مطمئن باشید هر هزینه‌ای که برای داشتن خط تولید و کارگاه بپردازید، بعد از گذشت مدتی کوتاه، چند برابر آن سرمایه از طریق فروش زغال به دست خواهد آمد.

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده

شاید شما هم به عنوان یک تولید کننده بخواهید بدانید که برای خط تولید زغال فشرده نیاز به چه میزان بودجه دارین و چه عواملی بر روی هزینه های شما تاثیر میگذارد. در ادامه 100 % هزینه های مورد نیاز شما را بررسی میکنیم:
اولین فاکتور که جزو هزینه های قطعی شماست و 25 درصد از بودجه شما را در بر میگیرد هزینه تهیه مواد اولیه هست
دومین فاکتور که 10 درصد از بودجه را در بر میگیرد هزینه نیروی کار است
و همچنین 25 درصد شامل هزینه نیروی برق میشود
و 40 درصد بقیه هزینه ها نیز متغیر هستن و شامل رسیدگی و مراقب از خط تولید زغال فشرده شما میشود.

قیمت خط تولید زغال

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها در ابتدای شروع فعالیت تولید زغال، برآورد قیمت خط تولید زغال است که به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. عوامل موثر در تعیین چنین فاکتورهایی می‌توانند شامل نوع دستگاه‌های تولید زغال موردنیاز، مکان مناسب برای راه‌اندازی دستگاه، سوخت مصرفی، هزینه تعمیرات، استهلاک دستگاه و همچنین تامین نیروی کار لازم باشند. به طور کلی دستگاه‌ تولید زغال هم گازوئیل مصرف می‌کند و هم نیاز به مصرف برق دارد. مکان موردنظر و تمامی عوامل دخیل در قیمت خط تولید بستگی به اهداف و حجم تولید زغالی دارد که مدنظر شماست.

قیمت دستگاه خط تولید زغال

برای راه اندازی کارگاه تولید زغال به روش صنعتی شما باید یک دید همه جانبه درباره جزییات دقیق فرآیند تولید زغال و هر آنچه پیرامون آن لازم است داشته باشید. به این منظور چنانچه دانش کافی در این‌باره ندارید می‌توانید از تخصص و تجربه کارشناسان مجرب در این حوزه بهره بگیرید. برای ارزیابی دقیق مجموعه عوامل تعیین کننده قیمت یک خط تولید زغال، کارشناسان ما می‌توانند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

با توجه به موردی که بررسی شد بیشترین هزینه مربوط به رسیدگی و نگه داری دستگاه ها میباشد پس بهتر است از اول کار دستگاه های را انتخاب کنید که از عملکرد و کارایی آن کاملا مطمئن هستید تا بسیاری از هزینه های شما در دراز مدت کاهش پیدا کند.
برای خرید دستگاه ها به کیفیت و کارایی آنها توجه کنید و تنها به قیمت آن توجه نکنید!
قطعا نمیتوان یک دستگاه با کیفیت را با هزینه ای محدود تولید کرد و اگر دستگاهی با قیمت ارزان تهیه کرده باشید علاوه بر اینکه دائما باید در حال تعمیر برای نگه داری آن باشید در زمان طولانی نمیتوانید از آن استفاده کنید پس برای صرفه جویی در هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده حتما دستگاه های با کیفیت خریداری کنید.
شرکت کوره سازان با قدمت و تجربه بالا به شما کمک میکند که ضمن کاهش هزینه ها بهترین انتخاب را داشته باشید.
جهت خرید دستگاه های زغال ساز و کسب اطلاع از میزان هزینه و راه اندازی خط تولید زغال فشرده می توانید با مشاورین کوره سازان پاسارگاد در تماس باشید.

سوالات متداول

✔ مواد اولیه تولید زغال فشرده چیست؟

خاک زغال ، خاک اره و پوست گردو

✔ فضای مورد نیاز برای تولید زغال فشرده چقدر هست؟

150 تا 200 متر

✔ برق و گاز مورد نیاز برای تولید زغال فشرده چیه؟

برق ۳ فاز ۶۰ آمپری و اگر کوره صنعتی باشه، گاز صنعتی

✔ در تولید زغال فشرده کوره صنعتی توصیه میشه یا سنتی؟

مطمئنا صنعتی، زیرا آلایندگی ندارد و بیش از ۹۸ درصد بدون ترک و شکستگی زغال تولید میکنه و اتومات هست

✔ آیا شرکت پاسارگاد تامین مواد اولیه و خرید تصمینی داره؟

کوره سازان پاسارگاد

تولید کننده انواع کوره صنعتی، خط تولید زغال فشرده و چینی ، خط تولید زغال همرفتی ، کوره ای برای تولید انواع زغال کبابی ، قلیان و مجلسی از سوی کوره سازان پاسارگاد ، این مجموعه با بیش از ۱۵ سال سابقه و برخورداری از آخرین تجهیزات و تکنولوژی های فعالیت توانسته است تبدیل به مجموعه ای معتبر و وسیع در عرصه تولید زغال باشد.