مقالات

راه اندازی خط تولید و درامد بالای زغال فشرده

درامد تولید زغال

با توجه به شرایط اقتصادی که امروزه به وجود آمده است بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کاری هستند که سود بالایی داشته باشد . بهتر است بدانید درآمد تولید زغال فشرده سود بالایی برای شما خواهد داشت . در واقع سرمایه گذاری در تولید زغال فشرده ، لیمو ، قالبی و… بهترین و مناسب ترین فرصت برای سرمایه گذاران می باشد .

طرح توجیهی اقتصادی دستگاه های تولید زغال فشرده

درآمد تولید زغال فشرده با دستگاه زغال فشرده

درآمد تولید زغال فشرده برای شما سودآور خواهد بود . برای شناختن انواع دستگاه و کوره های تولید زغال به مقاله معرفی کوره و دستگاه تولید زغال مراجعه کنین.

متاسفانه یا خوشبختانه مصرف دخانیات در بسیاری از کشور از جمله ایران  افزایش یافته است . به همین دلیل مصرف زغال و تنباکو در مصارف خانگی ، کبابی ها ، قهوه خانه و…رتبه بالایی را کسب نموده است .

تولید زغال محدودیت فصلی ندارد . حتی تولید کننده می تواند با توجه به شرایط بد اقتصادی به فعالیت خود ادامه دهد تا جایی که مصرف کننده به مصرف خود ادامه دهد .

استفاده از زغال علاوه بر اینکه در داخل کشور افزایش یافته است مورد توجه کشورهای عربی هم قرار گرفته . به این ترتیب بخش مهمی از سود حاصل از درآمد تولید زغال فشرده و صادرات زغال مرغوب را به خود اختصاص داده است .

کسب و کار تولید زغال فشرده چگونه است ؟

خاک اره و خاک زغال در کشور ایران به وفور یافت می شود ، به همین دلیل براحتی در دسترس عموم قرار دارد . به علاوه کارخانه هایی که خاک اره را تولید می کنند با قیمت بسیار کمی به فروش می رسانند .

برای تولید زغال فشرده ، خاک اره با استفاده از دستگاه اکسترودر زغال فشرده می شود که به اصطلاح بریکت نامیده می شود .

توجه داشته باشید بریکت تولید شده در دستگاه اکسترودر خام می باشد و برای تبدیل شدن به کربن باید وارد کوره شود . بریکت پس از تبدیل شدن به کربن یا زغال برای مصارف گوناگون در کارتن بسته بندی شده برای فروش به بازار عرضه می شود .

قهوه خانه ها ، رستوران ها ، سوپر مارکت ها و یا استفاده در مکان های تفریحی عمده مصرف کنندگان زغال فشرده می باشند . هم چنین در برخی کارخانه ها به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد .

تولید زغال فشرده ارزش صادراتی هم دارد و می توانید بدون هزینه گمرک زغال تولید شده را صادر نمایید .

در نتیجه طرح توجیهی درآمد تولید زغال فشرده بسیار سودآور خواهد بود . برای اینکه درآمد تولید زغال فشرده برای شما سودآور باشد بهتر است بدانید شرط سودآوری در تولید زغال ، تولید زغال درجه یک می باشد . بنابراین در انتخاب شرکت ها دقت لازم را داشته باشید .

یکی از مزیت های مهم استفاده از دستگاه تولید زغال کوره سازان پاسارگاد سود بسیار چشم گیر از درآمد تولید زغال فشرده در ازای خرید مواد اولیه ارزان مانند خاک اره ، پوست گردو ، خاک زغال و… است .

تولید زغال فشرده

خط تولید زغال فشرده چیست ؟

خط تولید زغال فشرده شامل دستگاه های زیر می باشد :

  1. دستگاه الک

  2. دستگاه مخزن حرارتی

  3. دستگاه سیکلن گریز از مرکز

  4. دستگاه فشرده ساز

  5. دستگاه خرد کن

  6. دستگاه خشکن به همراه لوله های سینوسی

  7. دستگاه مکنده توربینی

  8. کوره های صنعتی با واگن و خفه کن

  9. کوره صنعتی : برای زغال لیمو ، فشرده و زغال سفید نیز استفاده می گردد .

درآمد تولید زغال فشرده به چه میزان است ؟

به منظور تولید زغال فشرده مواد اولیه که مورد استفاده قرار می گیرند در ایران بسیار زیاد است و به راحتی بدست می آید . به همین دلیل اگر خط تولید زغال فشرده را راه اندازی نمایید با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه نخواهید شد .

هم چنین به دلیل تولید زغال فشرده با استفاده از مواد بازیافتی ، هزینه گمرکی جهت صادرات این محصول برای تولید کنندگان تعلق نمی گیرد .

طرح توجیهی اقتصادی دستگاه های تولید زغال فشرده

امروزه مصرف زغال در کشورهای خاورمیانه افزایش یافته است به همین دلیل کشور ایران می تواند قطب صادرات زغال در خاورمیانه باشد .

در نتیجه با توجه به هزینه کم خرید مواد اولیه و صادرات به کشورهای خاورمیانه درآمد تولید زغال فشرده سود چشم گیری خواهد داشت و سرمایه گذاران می توانند در این زمینه اشتغال زایی سودمندی پدید آورند .

افزایش درآمد تولید زغال فشرده با بالا بردن کیفیت زغال فشرده تولید شده

واضح است که هر چه زغال تولید شده مرغوب تر و کیفیت بالاتر باشد، با قیمت بالاتری هم فروخته می شود و مشتریان بیشتری هم برای خرید پیش قدم می شوند. دو عامل در بهبود این کیفیت تاثیر گذارند. اولی کیفیت مواد اولیه زغال فشرده و دومی کوره زغال. در ادامه توضیح می دهیم که این دو عامل چگونه بر کیفیت تولید زغال فشرده تاثیر می گذارند.

بیشتر بدانید: آموزش ساخت کوره زغال بدون دود

مواد اولیه زغال فشرده:

در تولید زغال فشرده که باید از خاک اره و پوست گردو استفاده کرد. بهترین چوبی که برای تولید خاک اره خوب است تا از آن استفاده کنیم، چوب درخت بلوط، لیمو و گردو است. البته چوب درخت سپیدار هم بد نیست اما به کیفیت چوب لیمو، گردو و بلوط نمی رسد.

در بین همکاران دیده شده که برخی برای صرفه جویی در هزینه تولید زغال  از چسب استفاده می کنند که این علاوه بر این که باعث تولید زغال فشرده بی کیفیت می شود، منجر به تولید گازهای سمی هم می گردد.

همچنین استفاده از ام دی اف (MDF) هم برای تولید خاک اره اصلا پیشنهاد نمی شود. چون خود ام دی اف از ترکیب دور ریزهای چوب تولید شده است.

نکته آخر این که چوب های سر شاخه و چوب روسی هم برای تولید ماده اولیه تولید زغال فشرده مناسب نیستند، چون موقع سوختن و گرم شدن زغال جرقه تولید می کنند.

کوره زغال:

کوره زغال که در تهیه بریکت به کار می رود، عامل مهم دیگری است که در کیفیت تولید زغال فشرده و در نتیجه در درآمد حاصل از تولید زغال فشرده موثر است. مقدار قدرت کوره و توانایی آن در گرم کردن، گاز گیری، نحوه طراحی دستگاه تولید زغال و فشار حرارتی همگی در تولید محصول مرغوب تاثیر به سزایی دارند.

در اینجا درباره راه اندازی خط تولید زغال لیمو بیشتر مطالعه کنید.

درآمد بالای تولید زغال فشرده با صادرات زغال

3 سال پیش یعنی سال 1396 کل زغال فشرده (زغال چینی) که از چین به کشورمان وارد می شد، در حدود 5600 تن بود که واردات حدود نیمی از آن یعنی 2800 تن به صورت قانونی و با مجوز وزارت صنعت و معدن انجام می شد و نیمی دیگر هم به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد کشور می شد.

اما امسال که 3 سال از این آمار رسمی می گذرد، این مقدار از واردات به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

انشاالله و به لطف خداوند متعال با افزایش تولید زغال فشرده در کشورمان ایران، در آینده ای نزدیک این مقدار از واردات زغال فشرده به صفر هم خواهد رسید.

البته این مهم تنها با افزایش میزان تولید زغال فشرده در کشور و اشتغال زایی بیشتر در این زمینه امکان پذیر خواهد شد. پس هم اکنون بهترین زمان برای شما است که از این فرصت پیش آمده برای راه اندازی کسب و کاری موفق و ایجاد درآمد بالا استفاده کنید.

خوشبختانه با سیاست ها و تدابیر مسئولین جهت صادرات زغال به خارج بدون واسطه، امروزه جهت صادرات زغال حتما باید دارای جواز تولید و بهره برداری باشید.

در نتیجه برای صادرات توسط بازرگانان حتما باید از تولید کننده به صورت مستقیم خرید انجام شود و دست واسطه ها کلا بریده شده است.

شرکت کوره سازان پاسارگاد یکی از اولین و بزرگ ترین شرکت ها در تولید زغال فشرده است و صادرکننده آن به کشور های همسایه و برخی کشور های اروپایی است. از جمله کشور های همسایه که ما به آن ها زغال فشرده صادر کرده ایم عبارتند از: ترکیه، عراق، کویت، قطر، پاکستان، امارات، گرجستان، آذربایجان و افغانستان.

شرکت کوره سازان پاسارگاد مشاور شما در راستای راه اندازی کسب و کاری حلال و سود آور .

با تماس با مشاورین ما می توانید از جزئیات درآمد تولید زغال فشرده ، راه اندازی خط تولید ، کوره زغال مطلع شوید .

به علاوه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه زغال ساز ، کیفیت و قیمت دستگاه زغال ساز پاسارگاد از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در کوره سازان پاسارگاد در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *